Book Review : „Imparateasa” de John Burnham Schwartz – RO only

Hey girls!

Aceasta este a doua recenzie pe care o realizez pe blog, din nou in colaborare cu cei de la Libraria Online Libris. Sper sa va placa si nu sa va faca neaparat interesate de cartea in cauza, ci de citit in general. Stiu ca traim in era tehnologiei si a vitezei si ca de multe ori nu mai avem timp si pentru carti, dar ce pot sa va spun sigur e ca atunci cand imi fac timp si citesc ma simt mult mai bine, mult mai castigata.

De data asta, am ales Imparateasa de John Burnham Schwartz datorita legaturii cu cultura asiatica ( de care am devenit foarte pasionata in ultimul an ), dar si pe baza descrierii de pe site. E povestea unei femei puternice, poveste presarata cu multe lectii de viata, de daruire, de rabdare si de iubire.

Cartea este scrisa la persoana I, din perspectiva Imparatesei, acum ajunsa la batranete. Incepe povestind detalii despre copilaria ei si amintiri ale saraciei, teroarei si crimelor adanc imprimate de razboi. Apoi, ne introduce in relatia ei cu parintii, cum aceasta diferita in functie de parinte si cum se va schimba si dezvolta pe parcursul vietii. Toata istoria ei e povestita printr-o multitudine de pasaje scurte, ce trec uneori de la unul la altul fara o continuitate clara. Stilul pare putin abrupt iar pana aici povestea nu exceleaza.

Ajunsa la maturitate, il cunoaste pe printul Japoniei in cadrul unui meci de tenis, ba chiar il invinge de doua ori. Ambii simt o atractie unul fata de celalalt si, facand parte din acelasi club de tenis, profita de orice ocazie pentru a discuta…evident insositi, urmand regulile acelor vremuri.

Conform traditiei, printul ajunge la varsta la care trebuie sa se casatoreasca si o alege pe Haruko sa-i fie sotie. Ea va deveni prima femeie de origine nearistrocrata care intra in monarhia nipona si o sa intampine multe greutati de-a lungul drumului. De aici povestea incepe cu adevarat sa prinda aripi iar scena despartirii de parinti chiar m-a facut sa plang, fiind foarte emotionata si dramatica. Odata numita printesa, incep greutatile cauzate de supliciul permanent al presei, al Imparatesei, al poporului care asteapta un mostenitor.

Intr-un final reuseste sa aiba un baiat, dar cand acesta ii este luat pentru a fi crescut de doici, sufera o cadere nervoasa si pret de cateva luni isi pierde vocea. Povestea continua iar multi ani mai tarziu devine Imparateasa. Ajuns la varsta casatoriei, fiul ei se indragosteste de o fata foarte inteligenta, independenta si al carei vis este cladirea unei cariere. Imparateasa o convinge sa renunte la toate acestea si sa accepte cererea in casatorie a fiului ei promitandu-i ca o va proteja. Din pacate, puterea ei e limitata iar tanara trece prin aceleasi greutati ca si ea in tinerete. Finalul e unul neasteptat si oarecum trist, dar o sa va las sa descoperiti singure.
   Daca recenzia mea v-a facut curioase in privinta acestei carti, aveti acum ocazia sa o castigati :

* Lasati un comment in care sa-mi spuneti de ce v-ati dori aceasta carte + adresa de mail ca sa dau de voi dupa;
* Data incheierii : Vineri, 2 Decembrie, la 23:59;